Credin Sverige söker affärsdriven Sortiments- och Marknadschef

Credin Sverige AB 

Om företaget

Credin Sverige AB utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter och ingredienser för främst bagerier och konditorier, men även för konfektyrindustrin och livsmedelsindustrin. Vi är idag en av de ledande aktörerna på marknaden för bageri- och konditoriingredienser. I Stenkullen, 2 mil nordost om Göteborg, ligger vårt huvudkontor med produktutveckling, produktion och lager. Vi är en del i Orkla-koncernen. Läs mer om oss på www.credin.se
 

Dina arbetsuppgifter

Credin Sverige söker en Sortiments- och Marknadschef som vill vara med och bidra till deras fortsatta tillväxtresa. Du får en nyckelroll med stort ansvar och möjlighet att påverka, utveckla och driva affären framåt. Kanske är du deras nya kollega?

Tjänsten innebär ett övergripande ansvar för att utveckla och optimera företagets sortiment och kategorier, både strategiskt och operativt. Du driver lönsamhets- och förbättringsprojekt med fokus på att stärka rätt erbjudande, säkerställa sortimentsanpassning efter marknadens behov och agera som länk mellan sälj- och utvecklingsavdelningen i lanseringsprojekt.

I rollen ingår även att ta fram kategori- och marknadsplaner tillsammans med säljavdelningen, baserat på kommersiella och finansiella mål. Utöver ditt arbete med sortiment ansvarar du även för marknadsföring och kommunikation. Du tar fram marknadsbudget, representerar företaget i ett internationellt Marketing Team och ansvarar för analys av trender och framtagning av årliga trendrapporter. Därtill hanterar du företagets designmanual, digitala kanaler inklusive hemsida och sociala medier samt planering och genomförande av mässor och event.
 

Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom livsmedelsbranschen samt en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, försäljning eller motsvarande kompetens. Du har gedigen kunskap inom kvalificerat sortiments- och kategoriarbete kopplat till B2B och har även erfarenhet av varumärkesarbete och lanseringsplanering. Erfarenhet från bageribranschen ses som meriterande.

Som person besitter du en hög social förmåga, är självgående, drivande och har en positiv och prestigelös inställning. Din analytiska och strategiska förmåga är stark och du är en god kommunikatör och har lätt för att samarbeta.

Tjänsten passar dig som trivs i en affärsnära, dynamisk roll med stort eget ansvar. Du har ett starkt intresse för sortimentsutveckling och affärsanalys men också för hur ett erbjudande kommuniceras på ett professionellt, engagerande och tydligt sätt. Du är både strategisk och operativ och ser värdet i att arbeta tvärfunktionellt för att skapa ett attraktivt och relevant kunderbjudande.

Du behärskar Officepaketet mycket väl och är van att arbeta med digitala kanaler, såsom sociala medier och hemsidor. Du uttrycker dig obehindrat och tydligt på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Körkort är ett krav för tjänsten.

Vi ser gärna att du är bosatt i Västra Götaland med närhet till vårt huvudkontor i Stenkullen.
 

Om oss

NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 19 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.
Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se