Kundkommunikatör till AnswerOnline

AnserOnline 

Om företaget

AnswerOnline har sedan starten 1994 hjälpt företag med personliga svarstjänster. Det började med telefoni och har därifrån utvecklats till att även gälla mail.

Idag har vi omkring 300 kunder som är spridda över hela Sverige, i flera branscher och i olika storlekar. Detta gör att arbetet som kommunikatör är mycket varierande.

Läs gärna mer om oss på https://answeronline.se/
 

Dina arbetsuppgifter

Har du god kommunikativ förmåga, ett strukturerat arbetssätt och trivs med att ge service i toppklass? Då kan du vara den vi söker.

Som kundkommunikatör ansvarar du för att ta emot inkommande samtal från en mängd olika företagskunder.
Du anpassar ditt bemötande utifrån varje kunds specifika instruktioner och behov, vilket innebär att dina arbetsuppgifter kan variera från samtal till samtal.

Det kan handla om att svara på frågor, registrera meddelanden, koppla samtalet vidare till rätt person eller avdelning, eller hjälpa till med att boka in tider.

Arbetet kräver att du är uppmärksam, lyhörd och har en god förmåga att snabbt sätta dig in i olika ärenden för att kunna ge ett professionellt och trevligt bemötande i varje kundkontakt.
 

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att du behärskar svenska mycket väl i både tal och skrift, och att du även har goda kunskaper i engelska.

Du har en god datorvana och lätt för att lära dig nya system. Att behålla lugnet och fokusera på uppgiften även när tempot är högt är något du hanterar väl.

Du är ansvarstagande, har hög arbetsnärvaro och samarbetar gärna med andra. Dessutom har du en god social förmåga och ett professionellt bemötande.

När du börjar hos oss får du en grundlig introduktion till våra system och metoder. Du kommer att få lyssna och lära av dina kollegor innan du själv börjar ta samtal. På så sätt får du en trygg start och god förståelse för våra arbetssätt.

Hos oss arbetar idag 24 personer, och vi hjälps åt för att både utveckla vår gemensamma kompetens och skapa ett hållbart arbetsliv där det finns utrymme för privatlivet. Vi tror på samarbete, öppenhet och ständig förbättring.

Vi har etablerade rutiner för kvalitet och miljö och vi är stolta över vår höga kreditvärdighet. Företaget är medlem i Almega

Tjänsteföretagen och omfattas av kollektivavtal med Unionen, vilket ger dig trygga villkor från start.

Tjänsten är på deltid mellan 60% - 80% dagtid måndag - fredag
 

Om oss

NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se