Inköps-/ekonomiassistent till Forankra i Vårgårda

Forankra AB 

Om företaget

Forankra erbjuder produkter och kundanpassade lösningar inom lastsäkring, lyft och lastoptimering genom hela transportkedjan – från spännband och surrningar till tekniskt avancerade last- och lossningssystem för alla typer av väg- flyg- och sjötransporter. Med vår expertis och erfarenhet hjälper vi våra kunder att säkra allt gods i rörelse.

Med ett omfattande sortiment inom Lastsäkring, Lyftutrustning, Strapping och Karosseri/Thermo kan vi erbjuda kvalitetssäkrade produkter och lösningar för väg-, flyg- och sjötransporter samt för tillverkningsindustri, logistikföretag och påbyggare/OEM-tillverkare. Vårt erbjudande är unikt, eftersom vi kan ta fram lösningar för säkra godstransporter genom hela logistikkedjan.

Vårt huvudkontor finns i Vårgårda där vi har vår produktion och lager. Vi har även försäljningskontor/lager i Helsingborg. Forankra AB är en del av koncernen Axel Johnson International.
 

Dina arbetsuppgifter

Vi söker en noggrann och nyfiken inköpsassistent/ekonomiassistent till Forankras team i Vårgårda. Rollen kombinerar inköpsarbete med leverantörsreskontra-uppgifter på ekonomiavdelningen. Rollen passar dig som trivs i en administrativ vardag och gillar att ha kontakt med många intressenter då rollen kräver både externa och interna kontakter.

Du blir en del av Forankras inköps- och ekonomifunktion, där engelska används dagligen i både mail- och telefonkontakt med internationella kontakter. I tjänsten arbetar du ungefär 50/50 med inköp och ekonomi.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Ansvara för inköp hos mindre komplexa leverantörer
  • Följa upp och hantera inköp genom hela kedjan
  • Administrativt arbete och uppföljning i Excel
  • Ekonomiadministration, främst fakturahantering


Vi söker dig som är strukturerad, framåt och tycker att administration är en viktig del av ett välfungerande flöde. Hos Forankra finns goda möjligheter att utvecklas vidare inom bolaget.

Tjänsten utgår från Forankras kontor i Vårgårda. Tjänsten börjar som ett konsultuppdrag hos NearYou och övergår därefter i en anställning hos Forankra.
 

Din profil

Vi söker dig som:
  • Har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom inköp eller ekonomi
  • Är bekväm i Officepaketet och framför allt Excel
  • Har god kommunikativ förmåga och känner dig trygg med engelska i både tal och skrift
  • Är initiativtagande, nyfiken och vill utvecklas inom inköp
  • Har erfarenhet av affärssystem, gärna ERP-lösningar – meriterande med kunskap i Rillion Prime
  • Uppskattar många kontaktytor
  • Har en relevant utbildning inom ekonomi/inköp eller motsvarande arbetslivserfarenhet
 

Om oss

NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära och mänskliga. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se.